افتتاح ۳۱۴ پروژه در چهارمحال و بختياري طي هفته دولت

کد خبر: 178898 تاریخ انتشار: 1401/05/31
نمایش: 718
اخبار
سرپرست معاونت عمراني استانداري چهارمحال و بختياري گفت: از زمان آغاز به‌کار دولت سيزدهم در مجموع ۶۱۸ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۶۶۸ ميليارد تومان در استان افتتاح و به بهره‌برداري رسيده است، در هفته دولت سال‌جاري در مجموع ۳۱۴ پروژه با اعتباري بالغ بر ۱۳۸۳ ميليارد تومان افتتاح و به بهره‌داري مي‌رسد.

علي حيدري ۳۱ مردادماه در نشست خبري با اصحاب رسانه چهارمحال و بختياري به‌مناسبت هفته دولت با اشاره به اينکه در هفته دولت سال‌جاري در مجموع ۳۱۴ پروژه با اعتباري بالغ بر ۱۳۸۳ ميليارد تومان افتتاح و به بهره‌داري مي‌رسد، اظهار کرد: همچنين ۹۱ پروژه با اعتبار ۳۳۲ ميليارد تومان در هفته دولت کلنگ‌زني خواهد شد.
 

سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري افزود: از زمان آغاز به‌کار دولت سيزدهم در مجموع ۶۱۸ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۶۶۸ ميليارد تومان افتتاح و به بهره‌برداري رسيده است، همچنين ۱۸۵ پروژه با اعتبار ۲۱۰۲ ميليارد تومان کلنگ‌زني شده است.
 

وي با اشاره به اينکه پروژه‌هاي قابل افتتاح و بهره‌برداري در هفته دولت براي ۶۷۶ نفر به‌صورت مستقيم اشتغال ايجاد خواهد کرد، گفت: اين پروژه‌ها در حوزه آموزشي، بهداشت و درمان، خدماتي، دامپروري، زيرساخت، صنعتي، فرهنگي، فضاي اداري، کشاورزي، کشاورزي، گردشگري، مسکوني و ورزشي است، همچنين پيش‌بيني مي‌شود پروژه‌هاي کلنگ‌زني شده در هفته دولت جاري براي ۷۶۸ نفر اشتغال ايجاد کند.
 

حيدري افزود: بيش‌ترين پروژه‌هاي قابل افتتاح در هفته دولت مربوط به شهرستان شهرکرد با ۶۹ پروژه است و شهرستان لردگان و خانميرزا در رده‌هاي بعدي به‌ترتيب با ۴۱ پروژه و ۳۷ پروژه قرار دارند، برخي پروژه‌ها مانند پروژه حوزه مسکوني داراي زيرپروژه هستند، در پروژه‌هاي کلنگ‌زني نيز شهرستان کوهرنگ و اردل بيش‌ترين ميزان پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
 

سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: سازمان جهادکشاورزي استان با ۵۶ پروژه قابل افتتاح و بهره‌برداري، بيش‌ترين تعداد پروژه‌هاي قابل افتتاح را در هفته دولت به خود اختصاص داده است، شهرداري‌هاي تابعه با ۵۲ پروژه در مرحله بعدي قرار گرفته است.
 

وي با اشاره به پروژه‌هاي شاخص قابل افتتاح در هفته دولت سال‌جاري، خاطرنشان کرد: پروژه آبرساني عمان، فدک، انتقال آب از تصفيه‌خانه سامان، پروژه فاضلاب شهرستان بن از جمله پروژه‌هاي شاخص قابل افتتاح و بهره‌برداري در استان است، اميدواريم پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفيددشت به شهرکرد در بهمن ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.
 

حيدري يادآور شد: در هفته دولت سال‌جاري شاهد سفر ساداتي‌نژاد- وزير جهاد کشاورزي و ميرکاظمي- معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختياري هستيم.
 

سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه عمليات اجرايي انتقال آب از چشمه ديمه به شهرکرد از دو روز گذشته آغاز شده است، بيان کرد: با احداث يک خط لوله به طول ۹ کيلومتر، آب چشمه به خط لوله کوهرنگ منتقل خواهد شد، پيش‌بيني مي‌شود عمليات اجرايي ظرف دو هفته به پايان برسد.
 

وي ادامه داد: همچنين راه‌اندازي پيش‌ تصفيه آب چشمه کوهرنگ در زمان کدورت براي ته‌نشين شدن گل و لاي احتمالي چشمه آغاز شده است، اين پروژه تا پنج روز آينده به اتمام خواهد رسيد، اگر ميزان کدورت زير ۱۰ NTU باشد، اين پيش‌تصفيه مشکل را حل خواهد کرد.
 

حيدري با بيان اينکه در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري در سه نوبت ابلاغ اعتبار به استان صورت گرفته است، عنوان کرد: مجموع اعتبارات ابلاغي ۲۲۲۰ ميليارد تومان است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/10