طرح‌هاي قابل افتتاح و کلنگ‌زني هفته دولت سال‌جاري تحول بزرگي در استان ايجاد خواهد کرد

کد خبر: 178930 تاریخ انتشار: 1401/06/03 22:01:39
نمایش: 598
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با گرامي‌داشت هفته دولت و ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي به‌ويژه شهيدان رجايي و باهنر گفت: طرح‌هاي قابل افتتاح و کلنگ‌زني هفته دولت سال‌جاري تحول بزرگي در بخش‌هاي مختلف اين استان ايجاد خواهد کرد.
به گزارش روابط‌عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، علي حيدري شامگاه پنجشنبه همزمان با دومين روز هفته دولت سال‌جاري با حضور در برنامه تلويزيوني چشم‌انداز، اظهار کرد:  در اين هفته بهره‌برداري از ۳۱۴ طرح با ۱۳ هزار و ۸۳۳ ميليارد و ۹۴۰ ميليون ريال اعتبار و ۶۷۶ نفر اشتغال‌زايي مستقيم در حوزه‌هاي آموزشي، بهداشت و درمان، خدماتي، دامپروري، زيرساخت، صنعتي، فرهنگي، فضاي اداري، کشاورزي، گردشگري، مسکوني و ورزشي آغاز مي‌شود.

وي افزود: در اين هفته عمليات اجرايي ۹۱ طرح جديد در چهارمحال و بختياري با سه هزار و ۳۱۹ ميليارد و هفت ميليون ريال اعتبار و ۷۶۸ نفر اشتغال‌زايي مستقيم در حوزه‌هاي آموزشي، دامپروري، زيرساخت، کشاورزي، گردشگري، مسکوني و ورزشي آغاز خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري افزود: طرح‌هايي که از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال بهره‌برداري و با کلنگ‌زني شده مانند آغاز عمليات اجرايي ابرپروژه ۱۵ هزار واحدي نهضت ملي مسکن در طرح‌هاي هفته دولت سال‌جاري محاسبه نشده و زمين تمامي اين ابرپروژه را دولت تامين کرده است.

وي تصريح کرد: طرح‌هاي هفته دولت سال‌جاري نسبت به سال گذشته از نظر تعداد سه برابر و از لحاظ اعتبار پنج برابر شده است.

حيدري يادآور شد: فاز نخست تصفيه‌خانه بن، خطوط پدافندي آب‌رساني اضطراري آشاميدني شهرکرد، ديتاسنتر دانشگاه، پُل ورودي بيمارستان بروجن از مهم‌ترين و شاخص‌ترين طرح‌هاي قابل بهره‌برداري و کلنگ‌زني چهارمحال و بختياري در هفته دولت سال‌جاري به‌شمار مي‌رود.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري اظهار داشت: همزمان با فعاليت دولت سيزدهم ساخت ۵۲ هزار واحد مسکوني در استان انجام مي‌شود که تاکنون زمين مورد نياز براي سهميه دو سال اين طرح تامين شده است.

وي گفت: هفت کيلومتر آسفالت و پنج کيلومتر روکش آسفالت از جاده شهرکرد به شلمزار به‌عنوان خواسته و مطالبه اصلي مردم در هفته دولت سال‌جاري افتتاح مي‌شود.

حيدري تاکيد کرد: شهرک صنعتي پترواکوپارس خانميرزا با پنج هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري دولتي و ۴۰ هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري بخش خصوصي، سايت نهضت ملي و مجتمع اداري خانميرزا در زميني به وسعت ۲۰۰ هکتار، خط چهارم پدافندي آب‌رساني اضطراري آشاميدني از چشمه ديمه به شهرکرد جزو مهم‌ترين و شاخص‌ترين طرح‌هاي کلنگ‌زني چهارمحال و بختياري در هفته دولت سال‌جاري به‌شمار مي‌رود.

وي راه‌آهن چهارمحال و بختياري را يکي‌ از طرح‌هاي پيش‌ران توسعه استان دانست و افزود: در سفر رييس‌جمهور به بام ايران براي زيرسازي اين طرح ۱۰ هزار ميليارد ريال و تمامي اعتبار مورد نياز به‌منظور روسازي مصوب شد که تاکنون سه هزار و ۱۰۰ ميليارد آن ريال در سه مرحله ابلاغ شده است.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري تصريح کرد: براي توسعه باغات در زمين‌هاي شيب‌دار تکميل سدهاي آقبلاغ، بيدکان و باباحيدر در دستور کار قرار گرفت که تا يکسال ديگر به نتيجه مي‌رسد.

وي يادآور شد: براي افزايش پروازهاي فرودگاه بين‌المللي شهرکرد در سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري مقرر شد در صورت تامين ۶۰ درصد هزينه‌هاي سفر از استان اين مهم اجرايي شود.

حيدري با اشاره به فعاليت بارشي سيل‌آساي اخير در کشور و چهارمحال و بختياري اظهار داشت: در اين حادثه بيش از ۴۰ هزار ميليارد ريال خسارت به بخش‌هاي مختلف اين استان وارد و گزارش نهايي آن به هيات دولت اعلام شد.

وي گفت: جبران خسارت‌هاي قنات‌ها، جوي‌وجدول‌ها، لاي‌روبي نهرها و تخريب و آواربرداري مناطق آسيب‌ديده در نقاط مختلف چهارمحال و بختياري آغاز شده است.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مطالعات لازم براي آب‌رساني روستايي، آبخيزداري و آب‌خوان‌داري و توسعه کانال‌هاي کشاورزي انجام مي‌شود تا در صورت لزوم با مشارکت سازمان بسيج مستضعفين کشور نسبت به رفع مشکلات اين بخش در استان اقدام شود.

وي با اشاره به مشکل در تامين آب آشاميدني شهرکرد در زمان بروز سيل افزود: گروه‌هايي از دانشگاه شهرکرد براي بررسي علمي موضوع اقدام کرده‌اند.

حيدري تصريح کرد: اين رخداد جزو پيشامدهاي نادر بود که در گذشته با اين شدت و زمان طولاني اتفاق نيفتاده بود ، اما با بروز آن در مرحله نخست بهره‌مندي از چاه‌هاي کشاورزي، افزايش حجم ورودي آب از سامان به شهرکرد، استفاده از خط‌هاي پدافندي جديد عمان ساماني و فدک در دستور کار قرار گرفت.

وي با قدرداني از صبوري مردم و عذرخواهي از شهروندان به‌علت مشکلات پيش‌آمده درخصوص آب آشاميدني شهرکرد، يادآور شد: از تلاش تمام مردم و نيروهاي جهادي و امدادي استان‌هاي ايران که براي تأمين آب آشاميدني مرکز چهارمحال و بختياري قدرداني مي‌کنم.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري اظهار کرد: در خطوط پدافندي آب‌رساني اضطراري آشاميدني به شهرکرد دو کيلومتر خط لوله با تمامي اتصالات، بروز کردن تصفيه ‌خانه در يک روز، اتصال ۳۰ کيلومتر لوله پلي‌اتيلن در پنج روز اقدام‌هاي ساده‌اي نبود و يک کار جهادي واقعي بود.

وي گفت: علاوه بر اين اقدام‌ها، مشکلاتي هم مانند آسيب‌ديدگي لوله‌ها، تصفيه‌خانه و برق پيش آمد و حداقل ۶ بحران در اين طرح مديريت و رفع شد.

حيدري تاکيد کرد: هم‌اکنون بيش از ۹۰ درصد آب آشاميدني مردم شهرکرد از منابع چشمه کوهرنگ و زاينده‌رود تامين و وارد مدار مي‌شود.

وي با اشاره به تصويب ۲۶۰ هزار ميليارد ريال اعتبار در سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري افزود: از اين مبلغ ۹۰ هزار ميليارد ريال تسهيلات است که از همان موقع پرداخت و جذب آن آغاز شد.
حيدري تصريح کرد: تاکنون ۲۲ هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال از اعتبارات مصوب سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري در سه مرحله ابلاغ شده که با اولويت به طرح‌هاي مهم استان اختصاص يافته است.

وي يادآور شد: با اعتبارات مصوب سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري و جذب اعتبارات ملي از رديف‌هاي بودجه‌اي مختلف تا دو سال ديگر چهره استان متحول مي‌شود اما همچنان برخي کاستي‌ها وجود دارد که رفع آن نياز به صبوري مردم دارد.

حيدري گفت: شرايط اعتباري چهارمحال و بختياري هم‌اکنون مطلوب است و برنامه‌ها، کارها و اقدامات مرتبط با طرح‌هاي استان بروزرساني شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/10