سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري:

افزايش ۱۵۶ درصدي وصول حقوق دولتي معادن

کد خبر: 167358 تاریخ انتشار: 1400/11/14 23:37:05
نمایش: 205
اخبار

در جلسه شوراي معادن استان در روز چهارشنبه  13 بهمن 1400:
امسال تاکنون افزايش وصول حقوق دولتي معادن در چهارمحال و بختياري ۱۵۶ درصد رشد يافته است.
 
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در نشست شوراي معادن استان گفت:در ۹ ماهه امسال هفت ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان حقوق دولتي معادن وصول شده است که در مدت مشابه سال گذشته حقوق دولتي دريافتي سه ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان بوده است.
رستمي،نبود تقاضا و بازار را از جمله دلايل غيرفعال ماندن اين معادن برشمرد و گفت: مشکلات حقوقي با سازمانها و دستگاهها، مديريت، مشکلات مالکيتي و سهامداري، فرسودگي ماشين آلات و مشکلات زيرساختي از ديگر عوامل غيرفعال بودن ۴۷ معدن استان است.
وي از تلاش براي ايجاد زيرساخت در محدوده هاي معدني استان خبر داد و گفت: احداث شبکه برقرساني، احداث پل و جاده دسترسي و اختصاص ۲۰ درصد از حقوق دولتي معادن براي اجراي طرحهاي عمراني و زيرساختي از جمله اقدامات انجام شده در اين راستا بوده است.

در اين نشست دکتر علي حيدري سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار ضمن تبريک ايام الله دهه فجر عنوان کرد با توجه به وضعيت معادن موجود در استان، مقدار توليد معادن فعال، ارزش افزوده توليدات معدني و ميزان سرمايه‌گذاري در اين بخش، افزود استفاده از ذخاير معدني بايد به بهترين نحو  و در راستاي توسعه استان باشد.
 

مولف: مددی

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/10