سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري

اجراي طرح‌ها با ديدگاه طرح آمايش

کد خبر: 167388 تاریخ انتشار: 1400/11/17
نمایش: 234
اخبار
بررسي 19 طرح در کارگروه امور زيربنايي استان به رياست دکتر حيدري سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري
 
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري در خصوص طرح توسعه پايدار منظومه روستايي گفت: اجراي چنين طرحهايي بايد با ديدگاه طرح آمايش سرزمين صورت بگيرد.
علي حيدري گوجاني ۱۶ بهمنماه در کارگروه امور زيربنايي چهارمحال و بختياري با اشاره به طرحهاي مورد بررسي در اين کارگروه، اظهار کرد: لازم است دستگاههاي متولي استعلامات لازم در خصوص طرحهايي که به کارگروه ارسال ميشوند را مدنظر قرار دهند تا مطالعات و اقدامات بعدي پس از تصويب آنها انجام شود.
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري در خصوص بازنگري طرح جامع شهر سامان، افزود: باتوجه به اينکه فضاي سبز در اين شهر زياد است و بهنوعي منطقهاي گردشگري بهشمار ميرود، لازم است در صورت امکان بهمنظور حفظ باغات، اراضي موجود در شهر کمتر به کاربري مسکوني تبديل شوند، البته قطعا منطقه گردشگري نيازمند ساخت و ساز است.
وي افزود:  باتوجه به روند مهاجرت جمعيت از چهارمحال و بختياري به استانهاي همجوار و آغاز طرحهاي اشتغالزا در آيندهاي نزديک، امکان مهاجرت به داخل استان وجود دارد، بنابراين افزايش تراکم شهر سامان مسئلهاي مورد توجه است، البته اين پيشنهاد مربوط به مناطقي است که امکان افزايش تراکم تا يک طبقه در شهر وجود دارد.
حيدري با اشاره به آغاز اجراي طرح نهضت مسکن ملي در چهارمحال و بختياري و بهويژه شهر سامان، تصريح کرد: در صورتيکه زمين اختصاصي براي اجراي چنين طرحي پاسخگوي نياز مردم نباشد، زمين از مناطقي کم و به اين طرح مهم اختصاص داده شود، زيرا اگر مهاجرت معکوس اتفاق بيوفتد، نياز به مسکن بيشتر احساس ميشود.
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري در خصوص طرح توسعه پايدار منظومه روستايي، خاطرنشان کرد: اجراي چنين طرحهايي بايد با ديدگاه طرح آمايش سرزمين صورت گرفته و رو به جلو حرکت کرد.
در جلسه کارگروه امور زيربنايي۱۶ طرح ارائه شده در زمينه ساختوساز، کشاورزي، صنعتي، خدماتي- رفاهي، الحاق و حذف معبر در حريم شهر، بازنگري طرح جامع شهر سامان، جابجايي هفت روستاي در معرض خطر در شهرستان اردل (اعم از بادره، دهدلي، سرقلعه، دماب، سرتنگ ديمه و ده زرد از توابع دهستان ديناران) و طرح توسعه پايدار منظومه روستايي در بخش ناغان مطرح و به تصويب اعضا رسيد.
در ادامه نيز موضوع ناحيه صنعتي وحدت کيار تصويب و 15 طرح از درخواست‌هاي مردمي مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار گرفت.

 

مولف: مددی

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/10