سرپرست معاونت عمراني استانداري چهارمحال و بختياري

استفاده از الگوي جديد کشت و دامپروري راهي براي ايجاد اشتغال در روستاي مرغملک

کد خبر: 178192 تاریخ انتشار: 1401/03/21 10:09:48
نمایش: 184
اخبار
دکتر احمد وحيدي در روستاي مرغملک اظهار داشت: پيشنهاد مي‌شود با استفاده از الگوهاي جديد کشت و دامپروري و همچنين به‌کارگيري فنون دانش بنيان، زمينه اشتغال افراد بيشتري در روستا مهيا شود.
دکتر علي حيدري گوجاني در معيت دکتر احمد وحيدي روز پنج‌شنبه در ادامه سفر به چهارمحال و بختياري ازطرح 2300 هکتاري سودجان، قلعه چاشتر و مشکلات غرب شهرکرد بازديد نمودند و در ادامه سفر خود در جمع مردم روستاي مرغملک حاضر شدند.

احمد وحيدي  با اشاره به اختلاف پيش آمده در خصوص اراضي روستاي مرغملک با اوقاف و امور خيريه و درخواست عمومي براي تعيين وضعيت اين اراضي گفت: اميد است پس از بررسي، راهکاري مناسبي که مردم راضي شوند، اتخاذ شود.

مساله تامين آب آشاميدني اين روستا نيز با اختصاص اعتبارات مورد نياز و با رايزني‌هاي انجام شده با وزارت نيرو به زودي حل خواهد شد.

وي درباره طرح‌ درخواست ماشين‌آلات‌ و تجهيزات از سوي مسوولان روستايي به منظور ارائه خدمات عمومي به مردم نيز تصريح کرد: اين تجهيزات نيز به زودي تامين و در اختيار اهالي قرار مي‌گيرد.
دکتر وحيدي يادآور شد: پيشنهاد اهالي براي راه‌اندازي جايگاه توزيع سوخت با وزارت نفت مطرح خواهد شد که به احتمال زياد با موافقت مسوولان، مراحل اجراي آن‌ عملياتي مي‌شود.
وزير کشور درباره ايجاد فرصت‌هاي شغلي و رفع مشکل بيکاري جوانان روستا اظهار داشت: پيشنهاد مي‌شود با استفاده از الگوهاي جديد کشت و دامپروري و همچنين به‌کارگيري فنون دانش بنيان، زمينه اشتغال افراد بيشتري در روستا مهيا شود.
دکتر وحيدي به اعلام آمادگي پارک علم و فناوري استان براي حضور و فعاليت شرکت‌هاي دانش بنيان به منظور افزايش بهره‌وري محصولات و توليدات روستايي اشاره کرد و گفت: سياست دولت نيز اين است که روستاها آباد شوند و همه افرادي که از روستاها مهاجرت کرده‌اند، به زادگاه خود بازگردند.
وزير کشور در ادامه حضور خود در روستاي مرغملک با پيمايش محله‌هاي اين روستا، درباره دست‌کندهاي‌ زيرزميني و احتمال تاريخي بودن و همچنين ظرفيت گردشگري اين منطقه، دستور بررسي‌هاي بيشتر را به مجموعه‌هاي اداري مرتبط صادر‌ کرد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/10