معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

مرخصي اعضاي ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري لغو شد

کد خبر: 154817 تاریخ انتشار: 1399/09/06
نمایش: 2321
اخبار
️معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به در پيش بودن بارندگي‌هاي مؤثر در استان گفت: در زمان وقوع بارش‌ها، تمامي اعضاي ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران استان وشهرستان‌ها بايد در محل کار خود حضور داشته باشند و هرگونه مرخصي در اين مدت لغو است.
مجيد نظري روز پنجشنبه در پنجمين ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران چهارمحال و بختياري در سال‌جاري تاکيد کرد: با توجه به اخطارها، هشدارها و اطلاعيه‌هاي هواشناسي مبني بر وقوع بارش‌هاي مؤثر و به نسبت شديد در استان تا پايان وقت يکشنبه هفته آينده، بايد فهرست کارکنان دستگاه‌هاي اجرايي، شرکت‌هاي خدمات‌رسان نهادهاي امدادي و عملياتي، شهرداري‌ها و دهياري‌ها در سطح استاني و شهرستاني آماده و همراه با شماره تلفن و نشاني دقيق آن‌ها به ستاد اعلام شود.

وي افزود: در اين راستا فرمانداران شهرستان‌ها به تمامي اعضاي ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران شهرستان‌هاي زيرمجموعه خود آماده‌باش کامل اعلام و نشست‌هاي شهرستان اين ستاد را هر چه سريع‌تر برگزار کنند.

نظري به کسب تجربه‌هاي موفق از سيل بهار ۱۳۹۸ در چهارمحال و بختياري اشاره و تصريح کرد: دستگاه‌هاي اجرايي عضو اين ستاد حداکثر هشت ساعت پس از وقوع بارش‌ها، نسبت به تکميل فرم‌هاي ۱۵ گانه و اعلام خسارت‌هاي احتمالي اقدام کنند.

وي يادآور شد: در اين صورت مي‌توان براي جذب اعتبارات و کمک‌هاي ناشي از بروز حوادث احتمالي در کمترين زمان ممکن از طريق منابع ملي اقدام کرد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اعمال محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي جديد مقابله با ويروس کرونا اظهار داشت: نيروهاي پليس‌راه نسبت به تشديد نظارت بر روند اجرايي اين محدوديت‌ها و جلوگيري از تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا  چهار صبح به‌ خصوص در جاده‌هاي مرزي استان با استان‌هاي هم‌جوار به‌ويژه در زمان بارندگي اقدام لازم را انجام دهند.

نظري تاکيد کرد: بسياري پيمانکاران فعال در پروژه‌هاي عمراني چهارمحال و بختياري آمادگي خود را براي به‌کارگيري ماشين‌آلات خود در شرايط بحراني اعلام کرده‌اند.

وي با اشاره به وجود ۲۰۴ نقطه پرحادثه و مستعد خطر در چهارمحال و بختياري افزود: از اين تعداد ۲۰ نقطه در حاشيه رودخانه‌ها، مسيل‌ها و پل‌هاي استان حادثه‌خيز اضطراري است.

نظري تصريح کرد: به فرمانداران تاکيد شده تا قبل از شروع بارش‌ها نسبت به ساماندهي و مديريت اين نقاط اقدامات لازم را انجام دهند تا حادثه‌اي رخ ندهد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/10