معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

۹۱۳۷متقاضي طرح اقدام ملي مسکن در چهارمحال و بختياري تعيين تکليف شدند

کد خبر: 155077 تاریخ انتشار: 1399/10/14 23:13:32
نمایش: 1797
اخبار
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري گفت: ۹ هزار و ۱۳۷ نفر از متقاضيان مسکن در طرح اقدام ملي در اين استان به دليل تکميل نشدن فرآيند تقاضا در فرصت تعيين‌شده، از فهرست متقاضيان اين طرح حذف مي‌شوند.
️مجيد نظري روز يکشنبه در نشست شوراي تامين مسکن چهارمحال و بختياري افزود: اين تعداد از متقاضيان در مهلت تعيين‌شده براي هر يک از مراحل ثبت تقاضا، همچون بارگذاري مدارک، تکميل پرونده، مراجعه حضوري و واريز وجه اقدام نکرده‌اند و بر اساس مصوبه شوراي تامين مسکن استان از سامانه طرح اقدام ملي حذف مي‌شوند تا در فرصت‌ بعدي، امکان نام‌نويسي متقاضيان جديد فراهم شود.

وي تصريح کرد: مرحله چهارم نام‌نويسي از متقاضيان مسکن در طرح اقدام ملي، دي‌ماه امسال آغاز مي‌شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه بر لزوم همکاري هرچه بيشتر شهرداري‌ها با ستاد اجرايي طرح اقدام ملي مسکن و بنياد مسکن انقلاب اسلامي براي سرعت بخشي به روند اجراي اين طرح ملي تأکيد کرد و گفت: سهم ۱۰ درصدي شهرداري‌ها قابل‌توجه است و مي‌توان پرداخت اين سهم را در مراحل بعدي اجراي طرح نيز پيگيري کرد و لازم است براي به نتيجه رسيدن طرح تا پيش از پايان دولت دوازدهم اقدام مؤثرتري انجام شود.

نظري، کمبود زمين در برخي شهرهاي چهارمحال و بختياري را از مشکلات اجراي طرح اقدام ملي مسکن عنوان کرد و افزود: دستگاه‌هاي اجرايي براي اعلام اراضي مازاد و يا تغيير کاربري اين اراضي در کوتاه‌ترين زمان اقدام کنند.

وي يادآور شد: به دليل تامين نشدن زمين مورد نياز و پايين بودن تعداد متقاضيان مسکن در طرح اقدام ملي، برنامه‌ريزي براي جابه‌جايي و انتقال تقاضاهاي ثبت‌شده در شهرهاي کيان، بلداجي و باباحيدر در دستور کار قرار گرفت و مراحل اجراي ساخت مسکن براي متقاضيان اين شهرها به ترتيب در شهرهاي شهرکرد، بروجن و فارسان دنبال مي‌شود.

نظري درباره اجراي خدمات زيربنايي همچون آب و فاضلاب، برق و گاز در طرح اقدام ملي مسکن گفت: بر اساس مصوبه شوراي تامين مسکن استان، به‌زودي برآورد هزينه‌ها در دستگاه‌هاي خدمات رسان به‌روزرساني مي‌شود و براي تسهيل امور در اين زمينه و پيگيري تامين اعتبار از سازمان ملي زمين و مسکن اقدام خواهد شد.

در نشست شوراي تأمين مسکن چهارمحال و بختياري، اعضاي شورا و جمعي از شهرداران و فرمانداران درباره امکان الحاق اراضي ملي به محدوده شهرها، چگونگي پرداخت هزينه‌ها براي تأمين خدمات زيربنايي، تهيه تقويم نشست‌هاي شوراي تأمين مسکن استان، کاهش هزينه‌هاي تمام‌شده مسکن براي متقاضيان و بررسي واگذاري اراضي مازاد براي اجراي طرح اقدام ملي مسکن به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/10