اعتبار طرح‌هاي نيمه‌تمام شهرداري‌ها تامين مي‌شود

کد خبر: 155875 تاریخ انتشار: 1400/02/15
نمایش: 1876
اخبار
️معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها گفت: اعتبار مورد نياز براي تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي نيمه‌تمام شهرداري‌هاي کشور تامين و تزريق مي‌شود.
مهدي جمالي‌نژاد روز چهارشنبه در نشست بررسي مشکلات شهرداري‌هاي شهرستان بروجن تاکيد کرد: سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور براي اجرا، تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي کم‌هزينه و زودبازده محرک در توسعه و جهش شهرهاي کشور تسهيلات مورد نياز را تامين و پرداخت مي‌کند.

وي با اشاره به کمبود قير در بسياري از شهرداري‌هاي کشور افزود: به‌زودي در نشستي مشترک با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، سهميه قير شهرداري‌ها بازنگري و براي رفع آن چاره‌انديشي مي‌شود.

جمالي‌نژاد تصريح کرد: سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور به‌منظور رفع مشکلات شهرداري‌هاي ايران در حوزه‌هاي مرتبط با حمل و نقل درون‌شهري و برون‌شهري، پسماند و آبياري فضاي سبز اقدام لازم را برنامه‌ريزي و اجرايي خواهد کرد.

وي يادآور شد: هم‌اکنون کمک‌هايي در قالب تبصره ۲ ماده ۳۹، رديف ماده ۵۸ براي شهرهاي زير ۵۰ هزار نفر جمعيت، ارايه تسهيلات قرض‌الحسنه ويژه طرح‌هاي درآمدزا و مشارکتي و اختصاص ماشين‌آلات از سوي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور به شهرداري‌هاي مناطق مختلف ايران انجام مي‌شود.

وي گفت: سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور يک‌ سوم هزينه‌هاي خريد ماشين‌آلات شهرداري‌ها در استان‌هاي کمتر برخوردار مانند چهارمحال و بختياري را پرداخت مي‌کند.

جمالي‌نژاد تاکيد کرد: اين سازمان در سال‌ جاري ۱۰ هزار ميليارد ريال به‌منظور اجراي طرح‌هاي بازيافت در کشور به بخشداري‌ها و شهرداري‌ها کمک خواهد کرد.

وي با اشاره به مشکلات آب در کشور افزود: درخواست مي‌شود تا مجلس شوراي اسلامي قانوني براي الزام و تشويق شهرداري‌ها به استفاده از پساب براي توسعه فضاي سبز شهري تصويب کند.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها تصريح کرد: هم‌ اکنون آيين‌نامه استخدامي شهرداري‌ها در حال تدوين است و به‌زودي به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي‌شود.

وي يادآور شد: احداث ساختمان‌هاي آتش‌نشاني در اولويت برنامه‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور قرار دارد و اعتبار مورد نياز براي اين طرح‌ها بر اساس ميزان پيشرف فيزيکي اختصاص مي‌يابد.

جمالي‌نژاد اظهار داشت: شهرداران و فعالان مديريت شهري، خلاقيت در درآمدزايي، جذب سرمايه‌گذاران و بهره‌مندي از توان بخش خصوصي را در برنامه‌هاي خود قرار دهند.

گفتني است، معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور به ‌منظور رسيدگي به مشکلات شهرداري‌هاي شهرستان‌هاي بروجن و لردگان به چهارمحال و بختياري سفر کرده بود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/10