معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

هفت طرح عمراني در اردل به بهره‌برداري رسيد

کد خبر: 156464 تاریخ انتشار: 1400/06/06
نمایش: 2500
اخبار
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري گفت: همزمان با پنجمين روز از هفته دولت هفت پروژه با اعتبار ۱۶ ميليارد و ۱۴۹ ميليون تومان در شهرستان اردل آماده افتتاح و بهره‌برداري شد، اين پروژه‌ها براي ۲۹۰ نفر اشتغالزايي ايجاد مي‌کند.
مجيد نظري ششم شهريور ماه در آيين افتتاحيه‌ پروژه‌هاي هفته دولت در شهرستان اردل، اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسبي جهت بيان دستاوردها و عملکرد نظام جمهوري اسلامي ايران است، از ابتداي زمان آغاز کار دولت دوازدهم يعني از دهه فجر سال ۱۳۹۲ تا پايان کار دولت سيزدهم در هفته دولت سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۴۴۲ پروژه با ۵۳۰۰ ميليارد تومان اعتبار افتتاح و بهره‌برداري شد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در سال جاري طبق سنوات گذشته دبيرخانه ستاد جهت افتتاح و کلنگ‌زني پروژه‌هاي مختلف تشکيل شد و از بين ۵۰۰ پروژه تعداد ۱۱۳ پروژه با ۳۲۵ ميليارد تومان اعتبار آماده افتتاح و بهره‌برداري شد که با بهره‌برداري از اين طرح‌ها براي ۹۶۴ نفر اشتغالزايي صورت گرفت.

نظري با اشاره به پروژه‌هاي کلنگ‌زني در شهرستان اردل، گفت: در هفته دولت سال‌جاري عمليات اجرايي شش پروژه با برآورد اعتبار ۲۹ ميليارد و ۷۳۹ ميليون تومان آغاز شد.

معاون عمراني استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه يادآورد شد: در پروژه‌هاي مربوط به جهش توليد در سال ۱۳۹۹ که در بخش صنعت، خدمات، کشاورزي، راه‌سازي و ...  هستند، حدود ۴۶ طرح و پروژه تعريف و در سفر رئيس سازمان برنامه و بودجه به استان تفاهم‌نامه‌اي جهت اجراي پروژه‌ها منعقد و اعتباري بالغ بر ۲۲۶۰ ميليارد تومان از منابع مختلف براي اين پروژه‌ها درنظر گرفته شد.

وي تصريح کرد: همچنين در ستاد اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري در مردادماه سال ۱۳۹۸ براي حدود ۳۰ پروژه داراي اولويت مانند راه‌آهن مبارکه،سفيددشت به شهرکرد، آبرساني بن-بروجن، چند محور مواصلاتي و تونل زره اعتبار ملي در نظر گرفته شد.

نظري خاطرنشان کرد: جمعيت شهري چهارمحال و بختياري به طور کامل تحت پوشش گاز هستند و آخرين شهر استان بازفت بود که طي هفته دولت به افتتاح و بهره‌برداري رسيد همچنين حدود ۵۳۰ روستا يعني ۹۲/۲ درصد از روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار در چهارمحال و بختياري از پوشش گاز برخوردار هستند.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري در پايان خاطرنشان کرد: همچنين در بخش مسکن روستايي تفاهم‌نامه‌اي در مردادماه سال ۱۳۹۸ براي احداث مسکن محرومان در استان منعقد شد، در مرحله اول اين طرح براي ۲۴۴۰ خانوار مسکن احداث و به بهره‌برداري رسيده است، کار ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن روستايي ديگر نيز آغاز شد که پيشرفت فيزيکي اين طرح حدود ۹۹ درصد بوده و پيش‌بيني مي‌شود احداث مسکن محرومان در مرحله دوم تا پايان شهريور يا ابتداي مهرماه سال‌جاري به اتمام برسند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/10