دستاوردهاي سفر وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به استان چه بود؟

کد خبر: 191677 تاریخ انتشار: 1402/04/05
نمایش: 1431
اخبار
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به مدت چهار روز براي دومين بار در سالجاري به استان چهارمحال و بختياري سفر کرد. سيدصولت مرتضوي در اين سفر ضمن علاوه‌بر پاسخگويي به مطالبات و نامه‌هاي مردمي، از طرح‌هاي در دست اجراي اين وزارتخانه بازديد ميداني و براي اجراي تعدادي از طرح‌ها تامين اعتبار کرد که در ادامه برخي از اين دستاوردها را با هم مرور مي‌کنيم:
✅ ارتباط بي‌واسطه با مردم و تبلور وجه مردمي بودن دولت سيزدهم؛ بي‌شک مي توان گفت دولت سيزدهم مردمي ترين دولت در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده است بطوريکه نه تنها آيت الله رييسي سفرهاي متوالي و مستمري به نقاط مختلف کشور دارد بلکه وزيران و مديران ارشد اجرايي کشور به منظور بازديد ميداني بطور هفتگي به استانهاي مختلف سفر کرده و مسائل را براي پيشبرد بهتر امور از نزديک مورد بررسي قرار مي‌دهد. وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با گذشت سه ماه از سالجاري تاکنون 2 بار به استان چهارمحال و بختياري سفر کرده است و از نزديک با مردم گفت و گو و پاسخگوي مطالبات آنها شد.

✅ پيگيري مصوبات سفر قبل و سرعت بخشي به اجراي طرح‌هاي در دست احداث؛ در سفر فروردين ماه وزير احداث و تکميل چهار مجموعه ورزشي، پنح مرکز درماني تامين اجتماعي و سرمايه‌گذاري حدود 2 هزار ميليارد توماني صندوق‌ها و شرکت‌هاي تابعه اين وزارتخانه به استان مصوب شد که در همين راستا با کلنگ زني مرکز درماني شهر اردل روند اجراي اين طرح وارد مرحله اجرا شد و براي تمامي طرح‌هاي ورزشي در دست احداث تامين اعتبار و روند اجراي آن سرعت گرفت.

همچنين طرح هاي سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي از جله کشت و صنعت و کشتارگاه جونقان، طرح افزايش دريافت شير و نصب سيستم تغليظ، احداث کارخانه تصفيه و پالايش روغن، احداث سردخانه يک هزار تني و خريد خط کامل کره، خط توليد بطري اسپيتيک، احداث کارخانه ورق سازي و کارت سازي، دستگاه پرکن 25 کيلوگرمي با تزريق گاز و ميسکر خشک به پيشرفت حدود ۵۰ درصدي رسيده است که با نظارت وزير بر روند اجراي اين طرح‌ها تاکيد شد.

✅ سفر به شهرستان بروجن؛ از تامين اعتبار 13 ميلياردي براي تکميل زمين چمن مصنوعي مجموعه ورزشي کارگران بروجن تا کمک چهار ميلياردي براي تکميل تالار سراي سالمندان؛ وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي پس از آنکه شامگاه چهارشنبه وارد شهرکرد شد و با نماينده ولي‌فقيه در استان ديدار کرد، از صبح پنجشنبه برنامه کاري خود را با سفر به شهرستان بروجن آغاز کرد. سيدصولت مرتضوي از 2 مرکز نگهداري سالمندان ديدار و با اهداي گل از جهانديدگان اين 2 مرکز دلجويي کرد و در نهايت دستور داد تا براي تکميل تالار مرکز شبانه روزي نگهداري سالمندان شهر بروجن چهار ميليارد تومان کمک و تعدادي ويلچر براي سالمندان نيازمند اهدا شود. پس از آن وزير تعاون از مجموعه ورزشي کارگران بروجن ديدن کرد و براي تکميل زمين چمن مصنوعي اين مجموعه 13 ميليارد تومان تامين اعتبار کرد و مقرر شد تا ظرف سه ماه به بهره‌برداري برسد. بازديد از طرح هاي توليدي اين شهرستان و ديدار با کارگران از ديگر برنامه هاي سفر وزير به شهرستان بروجن بود.

✅ سفر به شهرستان اردل و آغاز عمليات اجرايي درمانگاه تامين اجتماعي شهر اردل

✅ حضور در شوراي اداري و کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري؛ در اين نشست وزير شنواي  صحبت توليدکنندگان و رييس اتاق بازرگاني استان شد و وعده داد تا  شرکت ها و صندوق هاي زيرمجموعه اين وزارتخانه بيش از گذشته در اين استان سرمايه گذاري کنند.

✅ ديدار با اصناف شهرستان شهرکرد و بازديد از برخي طرح‌هاي زيرساختي از برنامه هاي سفر وزير در روز جمعه بود.

✅ حضور در نخستين جشنواره اقوام ايران زمين در شهرستان فارسان، حضور در بين مردم و ارج نهادن به مفاخر اقوام کشور

✅ از ديگر دستاوردهاي سفر وزير تعاون، کار و رفاه به استان، انجام رسالت جهاد تبيين بود؛ سيد صولت مرتضوي در هريک از ديدارهاي مردمي و يا ديدار با اقشار و گروه‌هاي مختلف به تبيين خدمات و دستاوردهاي نظام و دولت سيزدهم در عرصه هاي داخلي و خارجي پرداخت که اين مهم در اعتمادآفريني و اميدآفريني در جامعه براي برگزاري يک انتخابات باشکوه و حداکثري نقش مهمي دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/09/10